24 Temmuz 2008 Perşembe

PROJEDE KARAKTER TANITMA - 2

LOST dizisini izlemeyenlere okuması tavsiye edilmez... Keyfiniz kaçabilir...

Bu konuyla ilgili bir kaç güncellemeyi yine LOST üzerinden yapmak istiyorum...

Yukarıda "bir karaktere bir şey yaptırıyorsanız, neden yaptığını bilmeniz ve bize göstermeniz lazım" demiştim...

Hatırlarsanız, Michael'ın yaptığı salla açılan Sawyer, Jin ve Michael daha sonra kıyıya vuruyorlar ve uçağın kuyruk kısmındakiler tarafından esir ediliyorlardı. Ana Lucia bu grubun lideriydi. Ancak Ana Lucia'yı görür görmez kendime sordum:

"Bu kadın, nasıl bu kadar cesur ve becerikli?"

Ancak bir bölüm sonra onun polis olduğunu öğrendiğimde bütün kuşkularım gitti ve her şey daha anlamlı hale geldi.

Yani, oradaki insanların davranışlarının hepsinin bir sebebi var ve bunları bize flashbackler ile gösteriyorlar.

Peki biz ne yapacağız? Biz de kendi dizimizde sürekli flashback mi yapacağız?

Tabi ki hayır...

Bunun yerine, bir bölüm içinde o karakteri sevdirmek ve onun kim olduğuyla alakalı ip uçlarını izleyice aktarmak için en az bir sahne kullanmanız gerekmektedir.

Mesela...

Karakteriniz polis ise, onun "ben polisim" demesi yetmez. Onun polislik yaptığını bir sahne kullanarak göstermelisiniz. Ama tabi ki karakteri tanıtacağım diye hikayeyi bir kenara koymadan yapmalısınız bunu. Zaten dizinizi oluştururken karakteriniz için kullnacağınız sahne kendiğilinden oluşacaktır. Ama bu kurala uygun hareket ederseniz...

Diğer bir husus ise, LOST'da gösterilen flashbacklerin kaynağı...

Dizinin yazarları, o flashbackleri nereden yazıyorlar?

Yani, "bu hafa bununla ilgili bi flashback bulalım" mı? diyorlar? ... Hayır...

O flashbacklerin kaynağı "KARAKTER ANALİZLERİ". Yani, dizini hikayesini kurarken yazdıkları ayrıntılı karakter biyografilerinde bu bilgilerin hepsi mevcut. Oradaki bilgileri yeri ve zamanı gelince birer sahne haline getirip hikayeye yediriyorlar...

Yukarıda demiştim. Her karakter için 8-10 sayfalık biyografilerin faydası olur diye.

Ben şahsen, adayla ilgili gelişmelerden daha fazla zevk alıyorum, karakterlerin geçmişinden. Özellikle Sawyer, Hurley ve Sayid'in hikayesi beni mest etmiş durumdadır.

GÜNCELLEMELER DEVAM EDECEKTİR...

NOT: İnternetten, LOST'un yazarları Damen Lindelof ve Carlton Cuse'nin röportajlarını okumanızı tavsiye ederim.

Hiç yorum yok: